Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

No.1

1. Leprous Coal (InsideOut)

# Σε LP, σε CD-r  για το αμάξι που πρόσφατα χάλασε και πρέπει να το ξανακάψω και σε digital μορφή για να το έχω κοντά μου πάντα...

Γιατί?: Το προηγούμενο τους δίσκο, “Billateral” τον είχα κατάευχαριστηθεί.
Φαινόταν μια μπάντα που ήξερε που πατούσε και που βάδιζε, σερβίροντας έναν άρτιο από όλες τις πλευρές δίσκο που ήταν ο ορισμός του grower.
Εν μέρει ήξερα τι να περιμένω από το “Coal”, αυτό βέβαια πριν το ακούσω, γιατί μόλις το άκουσα έμεινα μουδιασμένος και λίγο χαζεμένος από ενθουσιασμό με το αποτέλεσμα. Θυμάμαι να κοιτάω τα ηχεία με έντονη απορία και μια φάτσα του τύπου «…τι έγινε τώρα?» με το που πατούσα το play και άρχιζε ο δίσκος με το “Foe”.
Αν υπάρχει περίπτωση δίσκου που σε πιάνει από τα αρχίδια από το πρώτο δευτερόλεπτο και δεν σε αφήνει να τον αφήσεις μετά, το “Coal” είναι ο ορισμός αυτού για έμενα.
Μου θύμισε την εφηβεία μου και την ψυχαναγκαστική σχέση που είχα τότε με κάθε δίσκο.
Τα 20 δισκάκια που άκουγα τότε, που όλα έχουν καταφέρει και έχουν χωθεί μέσα μου για πάντα. Τα κουβαλάω ακόμα μαζί μου και θα συνεχίσω να τα έχω καρφωμένα πάνω μου. 
Το “Coal” φιλοδοξεί να γίνει ένα από αυτά, φέρεται ήδη σαν να ανήκει σε αυτά και μεταξύ μας, καλά κάνει.
Λειτουργεί σαν γέφυρα των ακουσμάτων του παρελθόντος που ποτέ δεν ξεχνιούνται με αυτά του μέλλοντος που ίσως ποτέ να μην καταφέρουν να απομνημονευτούν ή αγαπηθούν το ίδιο.
Ένας δίσκος βάλσαμο σε μια στυγνή, απότομη, σπασμωδική πραγματικότητα.
Ένας δίσκος που επαναλήφθηκε στα αυτιά μου άπειρες φορές. Μπορώ να τον αποστηθίσω ολόκληρο τώρα , να τον σιγοτραγουδήσω, ακόμα να κάνω και τις τρίτες φωνές που υπάρχουν μέσα.
Ένας Δίσκος που λειτουργεί σαν ναρκωτικό. Νιώθεις ξαφνικά την επιθυμία να τον ακούσεις και μόλις τον βάλεις απλώς θες να πάρεις ενός λεπτού δείγμα από κάθε τραγούδι και είσαι εντάξει…
Έπειτα από χρόνια κατάφερα να μεταλαμπαδεύσω την γνώση.
Να πω σε κόζμο και κοζμάκη για τούτο εδώ το διαμάντι, να τους μεταφέρω τον ενθουσιασμό μου και με μεγάλη μου έκπληξη να ανταποκριθούν όλοι με την ίδια ενθουσιώδη αντίδραση που είχα κι εγώ. Σαν να γυρίσαμε στο ’97 που μοιραζόσουνα την μουσική σου και μαζευόσουν στα δωμάτια για να ακούσεις τους δίσκους που σου αρέσουν με την παρέα σου. Τώρα δεν γίνεται αυτό, γιατί η παρέα πρώτον δεν ενδιαφέρεται , δεύτερον έχει ο καθένας τα δικά του γούστα άρα και ο καθένας την γνώμη του για την “βλακεία” που ακούμε και τρίτον η μουσική του καθενός έχει γίνει τελείως προσωπική υπόθεση.
Αν το “Coal” κατάφερε κάτι ήταν και αυτό. Να το βάζεις να παίζει στο στέρεο και οι 5 μάλακηδες από κάτω να μην γκρινιάζουν και να σιγοτραγουδούν όλοι, τους στοίχους(άκουσον-άκουσον).
Σκέψου το σαν έναν από εκείνους τους δίσκους που παίρνεις μαζί σου όταν δεις το κομήτη να έρχεται κατά πάνω σου ή εκείνο το δίσκο που πάντα θα γυρνάς ανά τακτά χρονικά διαλλείματα για την δόση σου.
Μου Θυμίζει καλοκαίρι και εκείνα τα ξέγνοιαστα μεσημεριανά μπανάκια στο βούρκο-θάλασσα , γεμάτα κουβέντες του αέρα και βρώμικη άμμο να μπαίνει στα δάχτυλα του ποδιού.
Μου θυμίζει το πόσο μου αρέσει να ακούω μουσική στο αμάξι. Τα κυριακάτικα πρωινά της άνοιξης που πέρασε γεμάτη υποσχέσεις και μυρωδιές. Την μόνιμη παρέα σε κάθε συσκευή που μπορεί και παίζει μουσική. Τις αντιδράσεις των άλλων και τις σκηνές βγαλμένες από το’97 και εκείνα τα τελείως διαφορετικά καλοκαίρια που ζούσαμε τότε.
Ένας δίσκος που για κάποιο ανεξήγητο λόγο μου θυμίζει τόσα πράγματα παλιά που είχα ξεχάσει.
Ένας δίσκος που ήδη έχει τοποθετηθεί στο προσωπικό μου πάνθεον , που νιώθω να με μπάζει σε μια νέα περίοδο , σε μία διαφορετική παράσταση με τα ίδια υλικά όμως που τόσο αγάπησα και συνεχίζω να αγαπώ. Νιώθω να με μπάζει στην επόμενη πιο δύσκολη πίστα, εφοδιασμένος με την γνώση και τις αναμνήσεις του παρελθόντος, με σκοπό να καταφέρω νατιθασεύσω το γαμημένο ύπουλο μέλλον.
Και εις άλλα με υγεία.
Όβερ εντ άουτ.


The Rest :
20. Cult Of Dom Keller - Cult Of Dom Keller(cardinal fuzz)
19. Riverside - Shrine of New Generation Slaves (insideout)
18. Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing(and other stories) (Kscope)
17. Yamantaka//Sonic Titan - UZU (suicide squeeze Records)
16. Jex Thoth – Blood Moon Rise (I Hate Records)
15. Forest Swords – Engravings (Tri Angle)
14. Clutch – Earth Rocker (Weathermaker Music) 
13. The Haxan Cloak - Excavation (Tri Angle)
12. Deafheaven - Sunbather (Deathwish)
11. The Dillinger Escape Plan – One of Us is the Killer (Sumerian)
10. Subrosa – More Constant Than The Gods (Profound Lore)
09. Agnes Obel – Aventine (PlayIt Again Sam)
08. SavagesSilence Yourself (Matador/Pop Noire)
07. The Black Heart Rebellion – Har Nevo (Adagio)
06. Ibrahim Maalouf – Illusions (Mi ster Productions)
05. Colin Stetson – New History Warfare Vol 3:To See More Light (constellation)
04. Cult Of Luna– Vertikal  (indie)
03. Teeth Of The Sea– Master (Rocket Recordings)
02. Corrections House – Last City Zero (Neurot Recordings)

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου